Festiwal lokalnego produktu — tak w skrócie można określić trzecią edycję wrześniowego wydarzenia Kuźnia Społeczna. EcoTrendy #warsztaty #wiedza #inspiracje. Zainspiruje do uważnego życia w duchu slow i czerpania z potencjału natury, który mamy wokół siebie.
Sprawdź agendę i wybierz interesujące Cię wydarzenie!
W tym roku wydarzenie rozłożyliśmy na pięć weekendów, a na otwarcie zaprosiliśmy miłośników słodkości. 7 sierpnia w kuchni warsztatowej pod okiem Arkadiusza Dziczka, właściciela firmy Dzika Czekolada uczestnicy tworzyli kulinarne dzieła bazujące na prawdziwych ziarnach kakaowca, maśle kakaowym, naturalnej wanilii i innych składnikach, których na co dzień nie spotyka się w sklepie. Poznali również historię czekolady — od ziarenka aż po gotową do zjedzenia tabliczkę.
W sobotę, 21 sierpnia gośćmi wydarzenia będą Alicja i Tomasz Derdoń — właściciele olsztyńskiej Kawiarni Moja, słynącej z tradycyjnych wypieków. Po godzinnym wykładzie (godz. 13) odbędzie się debata na temat roli produktu lokalnego w diecie człowieka. O godz. 14 weźmie w niej udział również Jadwiga Glica z Wydziału Nauki o Żywności Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. O godz.16 w kuchni warsztatowej uczestnicy poznają recepturę aromatycznego brukowca warmińskiego — ciasta związanego z historią Prus Wschodnich. O godz. 21 Kuźnia Społeczna zamieni się w salę koncertową — wystąpi tu hip-hopowa grupa PIKERS MFC HNN.
O partnerstwie produktów lokalnych, które jest siłą rozwoju regionu, będzie mowa w sobotę, 4 września. Uczestnicy poznają m.in. zasady tzw. dropshippingu w sprzedaży. Jagna Niedzielska, miłośniczka i propagatorka kuchni w duchu zero waste opowie o godz. 13 jak przechowywać i maksymalnie wykorzystywać produkty w kuchni. W debacie o godz. 14 oprócz niej weźmie też udział m.in. Michał Tomczyk właściciel marki Bo-chenek. W kuchni warsztatowej o godz. 16 Jagna wprowadzi w tajniki ekonomii kulinarnej.
W sobotę, 18 września, uczestnicy będą rozmawiać od godz. 13 o znaczeniu certyfikatów i znaków jakości nadawanych lokalnym produktom. W spotkaniu weźmie udział Tomasz Piłat, prezes Lokalnej Grupy Działania Południowa Warmia, Paweł Błażewicz z Browaru Kormoran i Jarosław Parol, właściciel Tradycyjnej Wędzarni Warmińskiej. Każda z firm będzie mogła indywidualnie skonsultować jakie certyfikaty i znaki jakości przełożą się na popularność ich produktów.
W sobotę, 2 października od godz. 13 będzie mowa o budowaniu marki produktu lokalnego w internecie. Sylwia Lenart, właścicielka firmy Lenart Interactive opowie o zasadach skutecznej promocji produktów w social media.
Dobry znaczy świeży, lokalny, sezonowy. Tworzony z pasją i zaangażowaniem. Drobni producenci żywności, naturalnych kosmetyków, rękodzielnicy, podczas wszystkich weekendów z EcoTrendami zaprezentują w godz. 8-13 swoje jakościowe ekologiczne produkty, opowiedzą o sposobach ich wytwarzania, po-dzielą się często wielopokoleniowym doświadczeniem. Na stoiskach w strefie Dobrych Targów przy Kuźni Społecznej pojawią się plony z pól, sadów i ogrodów. Swoje produkty zaprezentują także właściciele pasiek, producenci nabiału, przetworów rybnych, olejów, słodyczy. Nie zabraknie domowego chleba i konfitur. A ofertę uzupełnią rękodzielnicy tworzący cuda z włóczki czy lnu, oferujący naturalne świece czy autorską biżuterię. Zielarze i producenci naturalnych kosmetyków udowodnią, że przyroda Warmi i Mazur to prawdziwa apteka dla zdrowia i urody. W sielskiej atmosferze można będzie spróbować dań serwowanych przez szefa kuchni Kuźni Społecznej.
- Dobre Targi to okazja, aby złapać bakcyla slow life i nauczyć się czerpać z potencjału, który mamy wokół siebie. A także poznać ludzi, którzy ze swojej pasji uczynili sposób na życie - zapewnia Marek Borowski, prezes Banku Żywności w Olsztynie, organizatora trzeciej edycji wydarzenia „EcoTrendy #ryneczek #kulinaria #warsztaty”.
EcoTrendy #ryneczek #kulinaria #warsztaty